Az előző bejegyzésben arról volt szó, miért nem találnak rád a jó ügyfelek, ha nincs megfelelő online jelenléted. Most nézzük meg, mit tehetsz azért, hogy végre azok keressenek meg, akikre tényleg szükséged van.
1. Legyen egy egyszerű, de profi honlapod
A legtöbb vállalkozó ott hibázik, hogy nincs honlapja, vagy csak egy régi, nehezen átlátható oldal. Egy jól felépített weboldal olyan, mint egy nonstop nyitva tartó kirakat:
- Megmutatja, miben tudsz segíteni.
- Bizalmat épít a látogatókban.
- Lehetőséget ad arra, hogy azonnal felvegyék veled a kapcsolatot.
2. Mutasd meg, miben vagy más!
Nem mindegy, hogy mindenkinek akarsz szolgáltatni, vagy van egy jól meghatározható célcsoportod. Például: „könyvelés egyéni vállalkozóknak” vagy „klímaszerelés kisvállalkozásoknak”. Ha ezt egyértelműen kiírod a honlapodra, pont azok találnak meg, akikkel dolgozni szeretnél.
De akkor sincs gond, ha nem szeretnél kifejezetten ügyfélkör szerint specializálódni. Ha széles a szolgáltatási portfóliód – például könyvelést kínálsz kis- és nagyvállalkozásoknak egyaránt –, akkor is van valami, ami megkülönböztet a többiektől.
Ez lehet például:
- egyedi munkamódszer (pl. teljesen digitális könyvelés, papírmentes folyamatok),
- kiemelkedő ügyfélszolgálat (mindig elérhető vagy, gyorsan válaszolsz, személyes törődést adsz),
- különleges szolgáltatási elem (pl. ingyenes első konzultáció, havi pénzügyi riportok, extra támogatás a pályázatokhoz),
- különösen jó ár-érték arány vagy rugalmasság.
A lényeg, hogy a honlapodon és az online megjelenéseidben világosan mutasd meg, miben vagy más, mint a többiek. Nem kell minden vállalkozásnak ugyanúgy specializálódnia – elég, ha van egy szempont, amiben kiemelkedsz, és ezt az ügyfelek is látják.
3. Legyél jelen az internetes keresőben és a közösségi médiában
Az emberek nem telefonkönyvben keresnek szolgáltatót, hanem a Google-ben és a közösségi oldalakon. Ha nincs ott a vállalkozásod, olyan, mintha nem is létezne.
Mit tehetsz?
- Google keresőhirdetés – azoknak, akik épp a te szolgáltatásodra keresnek.
- Közösségi média hirdetések – például a Facebookon, de akár a LinkedInen vagy az Instagramon is. Ezeken a felületeken célzottan elérheted azokat, akik a célcsoportodba tartoznak, de még nem ismernek.
- Google Cégprofil – ez jeleníti meg a vállalkozásodat a Google térképen és a keresési találatoknál. Ez teljesen ingyenes, és rengeteget segít abban, hogy a környékbeli ügyfelek is rád találjanak.
👉 Ha még nincs Google Cégprofilod, és szeretnél, de nincs időd elkészíteni, nem szeretsz a technikai részletekkel bajlódni, vagy egyszerűen csak biztosra akarsz menni, akkor bízd ránk. Gyorsan és szakszerűen megcsináljuk helyetted.
Ajánlatot kérek »
4. Tegyél ki egyszerű elérhetőséget és felhívást
Ne rejtsd el a telefonszámodat és az e-mail címedet! Az érdeklődők szeretik az egyszerű, egyértelmű megoldásokat – ha túl sokat kell keresgélniük, inkább mást választanak.
Ezért minden online felületen legyen könnyen megtalálható kapcsolatfelvételi lehetőség:
- a honlapodon legyenek jól látható gombok, pl. „Hívj most!”, „Kérj ajánlatot!”, „Írj nekünk!”,
- a közösségi média oldalaidon (Facebook, Instagram, LinkedIn) add meg a telefonszámot és e-mailt, vagy használj beépített üzenetküldő gombot,
- a Google Cégprofilban szerepeljen a pontos telefonszám, e-mail és a weboldalad linkje.
Minél egyszerűbbé teszed az érdeklődők dolgát, annál több megkeresést kapsz.
Miért érdemes most lépned?
Mert aki ma felépíti a profi online jelenlétét, az holnap több és jobb ügyfelet vonz, mint a versenytársai.
👉 Ha szeretnéd, mi segítünk neked:
- Honlapkészítés vállalkozóknak – egyszerű, modern, ügyfélszerző oldal.
- Hirdetési kampányok – hogy ne csak legyen egy oldalad, hanem meg is találják.
Töltsd ki a rövid űrlapot, és induljunk el együtt ezen az úton:
Írok nektek »


